Ik merkte echt dat de kapster ervaring had en wist wat het beste was voor mijn haar!
Styling door Zohre
Anoniem•bijna 6 jaar geleden
Ik kom hier al jaren. Steer en be Handeling is altijd goed!
Styling door Zohre
Elmer•bijna 6 jaar geleden
Ben vaker in deze salon geweest en zoals altijd heel erg tevreden weer weggegaan. Ik blijf hier terug komen.
Styling door Zohre
Sar•bijna 6 jaar geleden
Aardig personeel
Behandeling door Shima
Anoniem•bijna 6 jaar geleden
Dit is de tweede keer dat ik bij deze kapsalon ben geweest. De eerste keer heb ik alleen mijn haar laten knippen en ik was toen erg tevreden. Deze keer wilde ik mijn haren laten knippen en verven. Ik verf mijn haar af en toe zelf in 1 kleur. Deze keer wilde ik graag een wat geavanceerdere verfbeurt hebben met meerdere kleuren. Dat idee liep helaas helemaal in het water. Ik vind het vervelend om een negatieve review te schrijven, omdat ik de kapster en haar dochter hele aardige vrouwen vind. Maar ik vind het toch belangrijk om deze recensie te geven en uit te leggen waarom ik niet tevreden ben met hoe het is gelopen en hoe ze dit eventueel kunnen verbeteren. Ik heb veel tijd in deze review gestoken, dus ik hoop dat het wordt gewaardeerd.
Ik heb via Treatwell knippen en verven geboekt, dat was een afspraak van in totaal 1 uur en 20 minuten. Het ging eigenlijk bij binnenkomst verkeerd. Ik kwam aan en ik zag al 3 mensen zitten en slechts 1 kapster. Ik legde uit dat ik een afspraak had voor knippen en verven. Ze keek toen wat verschrikt en vroeg of ik via Treatwell had geboekt. Want die vergeten namelijk haar de afspraken door te geven. Ineens herinnerde ik me dat hetzelfde probleem een half jaar geleden speelde. Daar werd ook Treatwell als oorzaak van het probleem gegeven. Ik snap dat het vervelend is dat er afspraken tussen Treatwell en de kapster niet worden nagekomen. Maar ik denk ook dat de kapster hier zelf een verantwoordelijkheid in heeft om dagelijks de boekingen op Treatwell te controleren en haar agenda in sync te houden. Ik vind het te makkelijk om op Treatwell af te geven, zeker als het al maanden niet goed verloopt. Ik moest dus even wachten. Prima. Nadat ze een ander persoon had afgerond mocht ik, waardoor een vrouw die er eerder zat even moest wachten. Die was heel vocaal in dat ze het er niet mee eens was. Ik kreeg ook een paar dodelijke blikken toegeworpen. Dit heeft mij doen besluiten om niet uitgebreid over de kleur te gaan praten, maar om het simpel te houden en slechts 1 kleur te doen. Niet wat ik had gehoopt, want dat kan ik zelf namelijk thuis ook met een pakje van de drogisterij.
We hebben overlegd dat ik chocolade bruin haar wilde en ik wilde het sowieso donkerder dan mijn eigen haar. De kapster heeft de verf bereid en in mijn haar gesmeerd. Daarna kon de vrouw die al aan het wachten was worden geholpen. Na een half uur werd mijn haar uitgespoeld en toen zag ik dat het al mis was. Bij mijn hoofdhuid werd het haar al droog en ik zag dat mijn haar lichter was met een koperen gloed. De kapster zei in eerste instantie dat de kleur mooi was uitgevallen. Ik heb toen mijn mond gehouden. Ik wilde even afwachten wat mijn haar ging doen toen het wat droger werd. Tijdens het föhnen zei de kapster zelf ook dat het anders was uitgevallen dan verwacht. Toen gaf ik ook aan dat ik het helemaal niet mooi vond en dat ik diep ongelukkig werd van de kleur. De kleur was lichter en de koperen kleur maakte mijn haar warm, dat staat mij totaal niet. Ik heb dit 12 jaar geleden ook eens een keer bij een kapper gehad, dus ik denk dat het echt aan de combi van de pigmenten en mijn haar ligt. Dus ik ga er in mee dat het niet aan de kapster ligt. Het probleem dat ik met haar reactie had was dat ze geen ownership nam over haar verantwoordelijkheid als kapster en haar reactie dus ook wat verdedigend was. Er werd met kleurcodes gegooid en dat ik voortaan moet zeggen dat ze de 5 i.p.v. de 4 moest pakken (of andersom, ik weet het niet meer). Ik gaf haar toen aan dat ik als klant toch niet die codes hoef te onthouden. Ik geef mijn requirements en zij is de professional die de juiste haarverf er bij zoekt. Ik gaf ook nog aan dat ik het eens eerder heb gehad en dat mijn haar toen gelijk donkerder is geverfd. Dat bood ze me dus ook aan. Het was alleen de manier waarop ze het zei, alsof het een gunst was. Terwijl ik het niet meer dan logisch vind dat ze dat zou doen. Ik had helaas geen tijd om het gelijk te doen, dus ik ben eerst naar huis gegaan.
Later op de dag kon ik terugkomen. Ze had een pluk haar van een andere klant bewaard om te bewijzen dat ze echt de juiste kleur had gepakt. Ik trok dat ook helemaal niet in twijfel, ik had het tenslotte eerder meegemaakt. Mijn haar is toen opnieuw geverfd en de kleur was daarna okay. Maar ze had het wel wat netter kunnen doen. Toen ik thuis was zag ik in het licht dat rondom mijn haargrens mijn hoofdhuid helemaal bruin geverfd was en heb ik de verf er thuis af moeten scrubben. En de verf is niet op alle plekken even dekkend genoeg geweest waardoor ik op sommige plekken nog steeds een lichtere kleur heb met een beetje een koperen gloed.
Ondanks dat ik nog een gratis knipbeurt aangeboden heb gekregen en ik de kapster echt een lieve vrouw vond, vond ik het geen prettige ervaring. Ik zal dus ook niet meer terug gaan naar deze kapsalon. Mijn feedback aan de kapster is om niet zo verdedigend naar de klanten te zijn, geef gewoon aan dat het fout is gegaan en dat je het gaat fixen. Geef ook niet zo af op de communicatie tussen de kapsalon en Treatwell. Als het al maanden niet goed gaat, dan is de enige manier om dit te fixen om zelf de boekingen in de gaten te houden. Of stop met boekingen via Treatwell.
Rosalie