#NoMoreNoShows
‘No shows‘ zijn momenten dat iemand een afspraak heeft gemaakt, maar niet komt opdagen (zonder de salon daarvan op de hoogte te brengen). Dit is al heel lang een probleem in onze branche. Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat 33,7% van de mensen één of meerdere no shows op diens naam heeft staan.
En nu, na maanden van sluiting en heropenen met verminderde capaciteit, heeft de haar- en beautybranche het moeilijk. De branche heeft onze steun nodig – nu meer dan ooit. Treatwell ondersteunt de #NoMoreNoShows-campagne, waarin klanten worden ingelicht over de potentieel verwoestende effecten van het niet op komen dagen voor hun afspraak – en de impact die inkomstenverlies als gevolg van no shows heeft op een bedrijf.
Hoewel het in het grote geheel misschien niet voelt als een big deal, kan zelfs een handjevol klanten dat boekingen niet honoreert het verschil zijn tussen zakelijk succes of ‘falen’.
En het is niet alleen de haar- en beautybranche die hier last van heeft. De horeca ervaart dezelfde problemen. De #NoMoreNoShows-campagne omvat meerdere sectoren en is gelanceerd om de consument bewust te maken van het probleem, in de hoop dat het leidt tot gedragsverandering.
En Treatwell staat er volledig achter
“Treatwell heeft een functionaliteit waarmee je afspraken heel eenvoudig kunt verzetten of annuleren, ook als je al betaald hebt. We begrijpen dat plannen veranderen, maar no shows zijn geen optie. Niet komen opdagen zonder afbericht is alle branches onaanvaardbaar gedrag. Consumenten moeten zich bewust worden van de schade die het aanricht aan bedrijven en dat het uiteindelijk banen kan kosten. Annuleren of verzetten is prima, maar laat het (op tijd) weten. Geef salons de mogelijkheid om de lege plek op te vullen zodat ze geen inkomsten verliezen. Veel salons werken nu al met een verminderde capaciteit en hebben strakke schema’s. We moeten de branche ondersteunen en helpen waar we kunnen. Laat het de salon weten als je niet komt – hoe eerder hoe beter.”
Joanna, Treatwell Brand Director
“In Nederland en België speelt dit probleem ook. Treatwell geeft de klant veel flexibiliteit, maar wij vinden het belangrijk dat onze partners hier geen last van ondervinden. Wanneer een klant op het laatste moment een boeking annuleert, loopt de salon omzet mis en is het lastig om de lege plek last minute op te vullen met een andere klant. Om deze flexibiliteit aan de klant te kunnen blijven bieden – zeker in een tijd waarin (plotselinge) symptomen van ziekte een goede reden vormen om een afspraak te verzetten of annuleren – is bewustwording stap 1. De boodschap vanuit Treatwell is: kom opdagen bij een geplande boeking of verzet je afspraak op tijd, tenzij het echt niet anders kan. Partner- en klanttevredenheid is voor ons even belangrijk, daarom is #NoMoreNoShows een campagne waar wij volledig achter staan.”
Merel Rutten, Partner Marketing Manager NLBE
Met Treatwell boek je je favoriete treatments en salons eenvoudig online – makkelijk, zonder gedoe en waar en wanneer je maar wil. Ontdek hier alle salons bij jou in de buurt.