Op sommige zaken kun je rekenen: je sleutels zijn nergens te vinden als je haast hebt, de bel gaat net als je jezelf in een warm bad onderdompelt, en als je een beautysalon binnenloopt zie je altijd dezelfde merken. Waarom? Simpel – het zijn de beste merken. Dus of je nu gespecialiseerd bent in haar, nagels of huid; dit is het lijstje met populaire beautymerken om in gedachten te houden bij je volgende inkoopronde.
-
1 Huid: ESPA en Dermalogica
ESPA werkt samen met biochemici en aromatherapeuten. Het resultaat? Kwaliteitsformules op basis van biologische ingrediënten; een echte hit bij de bewuste klant. De producten van de cosmeceutical Dermalogica zitten barstensvol actieve ingrediënten die diep doordringen in de huid – voor een langdurig resultaat – en dit alles ondersteund door de wetenschap. Een betere partner kan jouw salon niet hebben. Jij en je klanten zullen er dol op zijn, dus iedereen wint.
-
2 Nagels: OPI en Shellac
OPI is een echte redder in nood: de lak is egaal aan te brengen en het merk heeft een prachtig assortiment kleuren met een sterke pigmentatie. Shellac staat bekend om zijn gelformules, die je onder een UV- of LED-lamp laat uitharden – dit blijft tot wel een maand zitten. Als je je klanten nagels kunt geven die langer houdbaar zijn dan de gemiddelde relatie in GTST, komen ze vast terug voor meer. Maak het hen makkelijk door je zaak op Treatwell te zetten. Klanten zullen dan vanzelf (opnieuw) boeken.
-
3 Haar: Wella en Olaplex
Wella is al een begrip sinds 1880 (for real!). Dit nog altijd populaire haarverzorgingsmerk heeft een succesvol salonnetwerk opgebouwd en heeft alles in huis om stylisten te trainen en te ondersteunen. Het is dus niet verwonderlijk dat je de naam overal ziet (een beetje zoals Treatwell). Wil je specifieke haarbehandelingen aanbieden? Kijk dan eens naar Olaplex. Deze productenlijn herstelt ernstig beschadigde lokken door de gebroken verbindingen in het haar te herstellen. Het is vooral populair bij klanten met broos en dof haar – en bij mensen die verslaafd zijn aan stylen. Bij bijna iedereen, dus.