Met de nieuwe House of Rituals flagship store op het Spui in Amsterdam en de opening van de House of Rituals Body Spa blijft het lifestylemerk haar imperium uitbreiden – maar dan wel duurzaam. Hoog tijd om een (digitaal) kopje thee te drinken dus. Wij spraken Niki Schilling, Rituals Innovation & Sustainability Director, over de normalisering van spiritualiteit, gepersonaliseerde luxeparfums en nog veel meer.
-
1 Beauty/welzijn en duurzaamheid - gaat dat wel samen?
'Duurzaamheid moet 360 graden zijn. We hebben drie hoofddoelen: Clean, Conscious en Caring. Clean betekent dat al onze producten in 2023 ingrediënten bevatten die voor meer dan 90% van natuurlijke oorsprong en biologisch afbreekbaar zijn, en dat onze bronnen duurzaam zullen zijn. Conscious betekent dat we geen afval willen hebben in 2025. Alle producten moeten navulbaar, recyclebaar of van gerecycled materiaal zijn. Caring gaat over de samenleving. Kinderen leren al om een bewuste connectie te maken tussen lichaam en geest. Onze Super Chill Foundation heeft zojuist een pilot afgerond met een app voor docenten met klassikale yoga en mindfulness-oefeningen. We willen dat twee miljoen kinderen in 2023 ‘super chill’ kunnen zijn. Deze drie punten, en het maken van mooie producten, dat is mijn leven.'
-
2 Wat betekent duurzaamheid voor Rituals?
'Bij Rituals draait alles om welzijn – we hechten net zoveel waarde aan persoonlijk welzijn als aan het welzijn van het milieu. Daarom zijn we vastbesloten om mensen niet alleen een goed gevoel te geven, maar ook om goed te doen. Bij Rituals is dit één van de belangrijkste pijlers in ons innovatieproces. We luisteren heel goed naar de verzoeken en wensen van onze klanten. Ook op het gebied van duurzaamheid. Soms is het voor klanten ook moeilijk om de juiste duurzame keuze te maken, omdat er zoveel is. We streven er daarom naar om het duurzaamheidsonderzoek dat we doen op een heldere, transparante manier uit te leggen.'
-
3 Wat zijn de grootste trends op het gebied van innovatie?
'Een van de grootste trends die we zien als gevolg van Covid-ontwikkelingen is dat mensen het steeds belangrijker vinden om zich thuis op hun gemak te voelen. Aangezien een thuis op verschillende manieren een toevluchtsoord is geworden – werken, ontspannen en functioneel – is er een grote vraag naar home-producten die helpen die momenten te scheiden. Nog een interessante trend is de vraag naar gepersonaliseerde luxe verzorgingsproducten. Bijvoorbeeld een uniek, persoonlijk haarverzorgingsproduct. Een andere grote trend is dat meditatie en mindfulness steeds meer ‘de standaard’ en de noodzaak worden. Mensen zien rust en ontspanning niet meer als een luxe, maar meer als een noodzaak.'
-
4 Over welke innovaties ben je zelf het meest enthousiast?
'Onze eigen House of Rituals Talisman-collectie is echt iets speciaals. Een selectie van 's werelds beste parfums die – via een persoonlijk selectieproces – het parfum zullen genereren dat het beste bij je past. De verpakking kun je personaliseren met een specifieke edelstenen talisman, wat de combinatie zeer persoonlijk maakt. Zo creëer je een uniek parfum dat persoonlijk voor jou is samengesteld. Verder ben ik erg trots op het premium assortiment luxe beddengoed en woondecoratie, zoals onze collectie kussens.'
-
5 Hoe zie je de toekomst van de wellness en beautyindustrie voor je?
'We zien een toenemende vraag van consumenten naar merken om transparantie te bieden in hun werk. Consumenten zijn nu experts en bekommeren zich om de oorsprong van de producten die ze kopen en of een product duurzaam is. Ze zijn op zoek naar authenticiteit – zowel in storytelling als in producten en hun ingrediënten.'
-
6 Wat kunnen we in de toekomst van Rituals verwachten?
'Personalisatie zal de komende jaren een nog grotere trend worden, dus we stoppen niet bij de House of Rituals Talisman-collectie, maar zoeken naar meer mogelijkheden. Zoals het ontwikkelen van gepersonaliseerde parfums voor lichaam en home die persoonlijke voordelen opleveren of die emoties stimuleren. Een van onze doelen is om twee miljoen kinderen yoga, meditatie en mindfulness te leren, via de Super Chill Foundation die we recent mede hebben opgericht. Aangezien wij veel waarde hechten aan duurzaamheid, zijn we continu bezig om onze processen en producten te optimaliseren. Een daarvan is dat al onze verpakkingen in 2023 voldoen aan de gestelde reduce, re-use, en recycle-doelen.'
-
7 Welke rol speelt spiritualiteit binnen House of Rituals en de Body Spa?
'House of Rituals is waar de filosofie van het merk, The Art of Soulful Living, echt tot leven en tot uiting komt – op iedere mogelijke manier. Het is een plek om lichaam, geest en ziel te laten ontsnappen aan de waan en drukte van alledag, en even de tijd te nemen om te ontspannen en op te laden door middel van professionele, innovatieve stressverlagende behandelingen. In de westerse wereld leven we tegenwoordig op de automatische piloot en we zijn vergeten wat het is om te genieten van het alledaagse en de kleine dingen, zoals een douche of een warm bad nemen, een kopje thee drinken of een kaars aansteken.'
Wil je kennismaken met The Art of Soulful Living en even ontsnappen aan de drukte van alledag? De House of Rituals Body Spa boek je vanaf nu makkelijk en snel via Treatwell.