De trouwbusiness is een miljardensector en in Nederland geven stellen al gauw €15.000 uit aan een bruiloft. Het is dus superslim om ook haar en beauty voor bruiden of andere passende behandelingen in je aanbod op te nemen. Van het pinnen van bruidskapsels of bruidsmake-up op Pinterest tot het showcasen van je salon op trouwbeurzen, hieronder lees je hoe jij als salon kunt meeprofiteren van alle trouwgekte.
-
1 Bezoek trouwbeurzen
Trouwbeurzen staan vol bedrijven die bruiden en bruidegoms in spé werk uit handen nemen en 'stress-verminderende' diensten aanbieden. Het mag duidelijk zijn: daar moet jij tussen staan! Zet een mooie, opvallende stand neer waar niemand omheen kan en zorg dat je duidelijk maakt wat je talent is. Neem een model (of medewerker) mee en laat bijvoorbeeld je kunsten met de krultang zien. En als je toch bezig bent, schenk je je toekomstige klanten meteen een glaasje prosecco in.
-
2 Maak een Pinterest-pagina
Instagram, Facebook, Snapchat… Allemaal leuk en aardig, maar wanneer je écht wilt opvallen bij toekomstige bruiden mag je Pinterest zeker niet vergeten. Zo'n 40 miljoen mensen plannen jaarlijks hun bruiloft met behulp van dit sociale platform, dus pin er lustig op los. Maak een account aan met bruidslooks en upload foto's van je klanten (wel eerst even checken of het mag), voeg hashtags toe zoals 'trouwplannen', 'bruidskapsel' en 'bruidsmake-up' en vergeet vooral niet de naam en locatie van jouw salon te delen.
-
3 Werk samen met andere bedrijven
Jouw liefde voor je vak en je klanten kun je delen met andere lokale bedrijven in de bruidsbusiness. Denk maar aan bloemisten, cateringzaken of bruidsboetieken. Je kan folders uitwisselen met de eigenaren van deze bedrijven, en vragen of medewerkers jouw salon in hun netwerk willen aanraden. Hoe je het ook aanpakt, je zal zien dat je door samen te werken al snel veel meer potentiële klanten kan bereiken.
-
4 Bedenk aantrekkelijke acties
Gratis consultaties en pakketkortingen zijn moeilijk te weerstaan voor toekomstige bruiden, en als ze eenmaal in die stoel zitten, kun je ze vast helemaal betoveren. Wat dacht je van prachtige up-do's en stylish French mani's? Je kan ook je aanbiedingen op social media delen (#trouwen) of een poster ophangen in je etalage waarop je een bruidsbehandeling tot in detail beschrijft. Vergeet ook hier het glaasje bubbels niet: laat die kurk maar knallen!
Ook duizenden potentiële klanten (en bruiden) bereiken? Sluit je – net als duizenden andere salons – aan op Treatwell. Vraag hier een gratis proefversie aan.